Termeni și Condiții

1.Partile Contractante
1.1. S.C. Contscape Tec S.R.L., cu sediul social in Tecuci, str. Vlad Tepes,nr. 3, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J17/900/2020,CUI 42906264, atribut fiscal RO, avand contul nr. RO94 RZBR 0000 0600 2247 1467,deschis la Banca Raiffeisenbank Tecuci, operatorul platformei www.contai.ro incalitate de Prestator.si Clientul, utilizatorul platformei ContAI.ro si a tuturor serviciilor oferite prin intermediul acesteia au agreat urmatoarele: Acesta reprezinta contractul propus de Prestator si trebuie acceptat inainte de comandarea oricarui serviciu oferit de Prestator. Orice comanda confirmata de Client, prin bifarea casutei "Sunt de acord cu termenii si conditiile" reprezinta o acceptare din partea Clientului a ofertei Presatorului, in conditiile stipulate de art. 9 din Legea comertului electronic365/2002. Bifarea casutei reprezinta o semnatura electronica, in sensul art. 4pct. 3 din Legea semnaturii electronice nr. 455/2001, avand aceeasi valoare cu o semnatura olografa.
Definitii:
ContAI.ro: site-ul de internet, precum si ansamblul serviciilor accesibile pe acest site web sau pe subdomeniile acestuia (denumitain continuare „ContAI”).
Serviciu: serviciile pusela dispozitie de Prestator prin intermediul site-ului www.contai.ro, pentru care clientulva plati preturile conform listei afisate pe pagina www.contai.ro (denumita incontinuare „Lista de Preturi”). Lista de Preturi prevede pachetele de servicii, precum si optiunile suplimentare oferite de ContAI.ro. 
Client: persoana fizica sau juridica care face o comanda pe site-ul www.contai.ro sau se inregistreaza ca utilizator.
Comanda: comanda de achizitionare a unuia sau mai multor servicii afisate pe site-ul www.contai.ro, realizata de un client care isi doreste sa beneficieze de acel/acele servicii.
Vizitator: persoana fizica ce viziteaza website-ul www.contai.ro, fara a fi achizitionat servicii si fara sa fi facut o Comanda.
2. Obiectul si acceptarea prezentuluiContract de prestari servicii
2.1. Prezentul Contract de prestari servicii este aplicabil tuturor comenzilor sau conturilor realizate prin intermediul www.contai.ro. Clientul se obliga sa ia la cunostinta de aceste conditii inainte de a realiza o comanda sau de a-si deschide un cont. Toate comenzile si deschiderea contului implica acceptarea de catre Client a tuturor acestor conditii de prestari servicii. Acceptarea prezentului contract de catre client se face prin bifarea casutei „Sunt deacord cu termenii si conditiile”.
2.2. Prestatorul isi rezerva dreptul de a modificaprezentele conditii de prestari servicii in orice moment. Noile conditii vorintra In vigoare la data publicarii lor pe pagina ContAI.ro si se voraplica imediat pentru serviciile achizitionate dupa publicare.  Pentru serviciiledeja achizitionate, modificarile vor intra in vigoare in 30 de zile de la transmiterea prin email a noilor conditii catre respectivul Client. Daca nueste de acord cu noile conditii, in cadrul termenului de 30 de zile, Clientul poate inceta gratuit contractul.
2.3. Serviciile pot fi accesate de pe o serie de interfete precum: sisteme de calcul compatibile, care au acces la internet si care utilizeaza anumite tipuri de sisteme de operare sau browsere. Clientul este singurul raspunzator pentru respectarea acestora cerinte, dupa cum acestea pot fi actualizate la intervale de timp.
2.4. Lista preturilor serviciilor oferite se poate gasi la adresa https://www.contai.ro/preturi si, dupa caz, de la un reprezentant al Prestatorului prin email sau telefonic. Lista de preturi prevede pachetele de servicii, precum si optiunile suplimentare oferite deContAI.
2.5. Pretul ce va fi platit efectiv de Utilizator va fi stabilit In functie de pachetul de servicii contractat si de optiunile suplimentare alese de Utilizator
2.6. Pretul va fi platit avans, atunci cand Utilizatorul plaseaza o anumita comanda In Aplicatie, daca partile nu convin altfel.
2.7. Platile Utilizatorului vor stinge obligatiile acestuia In ordinea cronologica a scadentei lor.
2.8. Prezentul contract de prestari servicii este insotit si trebuie interpretat impreuna cu Politica de confidentialitate gasita la adresa https://www.contai.ro/politica-de-confidentialitate 
3. Durata contractului
3.1. Prezentul contract se incheie pe o perioada nedeterminata incepand de la data plasarii comenzii sau data crearii contului, iar obligatiile partilor intra in vigoare de la aceasta data.
3.2. Imediat ce se efectueaza plata tipului de serviciul ales, Clientul va avea acces la serviciile incluse in pachetul de servicii din momentul confirmarii platii de catre Prestator. Anularea comenzii se poate efectua pana in momentul efectuarii platii. Orice erori survenite la comanda facuta de Client pot fi corectate pana in momentul confirmarii platii de catre Prestator printr-un email trimis la vanzari@contai.ro.
3.3 Clientul poate renunta oricand la utilizarea Serviciului, prin transmiterea unei notificari scrise catre Prestator la adresa de email prevazuta pe ContAI.ro. Ca urmare a notificarii, contractul va inceta imediat.
3.4 Prestatorul va putea denunta unilateral contractul cu un preaviz de 30 de zile.
3.5 Prestatorul poate rezilia oricand contractul, prin transmiterea unei notificari, daca Clientul realizeaza vreuna dintre activitatile interzise de art. 5.3 ori incalca legislatia aplicabila. Rezilierea se va produce automat, fara vreo alta formalitate si are ca efect incetarea contractului.
3.6. Contul Clientului va fi sters automat dupa 2ani de la ultima utilizare a Serviciului de catre Client.
3.7. Incetarea contractului In conformitate cuaceste conditii nu are efect asupra obligatiilor deja scadente Intre Parti.
3.8. In toate cazurile de mai sus, Prestatorul va restrictiona accesul Clientului la Serviciu incepand cu data incetarii contractului. In urma incetarii, Clientul nu va mai avea acces la informatiile stocate pe site-ul www.contai.ro, inclusiv la informatiile adaugata de Client. Clientul este responsabil ca, inainte de incetare, sa descarce toate informatiile de care are nevoie, atunci cand Serviciul este diponibil.   
4. Valoarea contractului si efectuarea platii
4.1. Pentru serviciile prestate, Clientul va achita Prestatorului contravaloarea serviciului, prevazuta in momentul finalizarii comenzii.
4.2. Pretul ce va fi platit efectiv de Client va fistabilit In functie de pachetul de servicii contractat si de optiunile suplimentare alese de Client.
4.3. Pretul va fi platit avans, atunci cand Clientul plaseaza o anumita comanda pe ContAI, daca partile nu convin altfel.
4.4. Platile Clientului vor stinge obligatiile acestuia In ordinea cronologica a scadentei lor.
5. Utilizarea programului ContAI
5.1 Prin documentul de fata, Termeni si conditii de utilizare, Prestatorul va acorda Beneficiarului si numai acestuia licentane-exclusiva pentru utilizarea produsului ContAI sau a altor bunuri si servicii, si numai in urma platii si a comenzii pentru produsele oferite contra-cost. Dreptul de utilizare acordat include accesul de la distanta lacontul Clientului, introducerea datelor si prelucrarea acestora prin intermediul solutiilor Prestatorului, stocarea datelor si descarcarea continutului digital obtinut in urma prelucrarii datelor.
5.2. Dreptul de a utiliza programul ContAI este acordat numai Clientului inregistrat pe pagina CONTAI.RO si nu este transmisibil, iar existenta oricaror alte drepturi suplimentare ale Clientului este exclusa. Materialele livrate Clientului de ContAI nu pot fi publicate oridistribuite in alt mod, gratuit sau In scop comercial, decat cu acordul scrisal Prestatorului.
5.3. Este interzisa utilizarea ContAI de persoanele supuse sanctiunilor instituite de Organizatia Natiunilor Unite, de catre Uniunea Europeana sau de catre Statele Unite ale Americii. Daca Prestatorul are suspiciuni ca un Client este o persoana sanctionata, atunci Ii va suspenda imediat accesul la ContAI.
5.4. In unele situatii, legea poate impune Prestatorului sa ia masuri pentru cunoasterea clientelei si, in acest scop, va putea solicita informatii si documente legate de identitatea si activitatea Clientului. Daca nu primeste de la Client informatiile si documentele solicitate, Prestatorul poate restrictiona accesul Clientului la servicii.
5.5. Prestatorul are dreptul, la discretia sa, sa actualizeze sau sa modifice ContAI ori unele functii ale acesteia, fara vreo notificare a Clientului.
5.6. Ramane insa la latitudinea Prestatorului daca trecerea la o versiune mai noua a ContAI este gratuita sau contra-cost, fiecare noua versiune constituindu-se intr-un produs de sine statator.
5.7. Clientul foloseste ContAI ca atare, In starea de functionare si avand caracteristicile de la data Inregistrarii, fara alte caracteristici suplimentare sau alte garantii. Utilizarea ContAI se face pe riscul Clientului si nu presupune procurarea unui rezultat concret ori asigurarea unor functionalitati speciale pentru Client.
5.8. Informatiile oferite Clientului de ContAI nu reprezinta consiliere juridica ori consultanta financiara, fiscala, contabila, de investitii, de afaceri sau de orice alta natura. Obligatiile de declarare a veniturilor si de plata a impozitelor revin integral si exclusiv Clientului sau contribuabilului, dupa caz. ContAI faciliteaza introducerea, Incarcarea si/sau sincronizarea informatiilor, dar nu Inlocuieste responsabilitatile stabilite de legislatie In sarcina Clientului sau a contribuabilului. Materialele livrate de ContAI pot contine erori tehnice, de introducere a datelor sau alte erori materiale. Prestatorul nu garanteaza ca materialele sunt corecte, complete si actualizate sau ca sunt adecvate pentru situatia Clientului.
5.9. In cea mai mare masura permisa de lege, ContAI este oferita Clientului fara vreo garantie explicita, implicita, de natura legala sau contractuala privind functionarea, calitatea, adecvarea functionalitatilor, securitatea, lipsa viciilor aparente sau ascunse. Clientul recunoaste In mod expres ca utilizeaza ContAI pe riscul sau exclusiv si, prin urmare, orice risc legat de functionarea, calitatea, adecvarea functionalitatilor sau securitatea Aplicatiei este suportat numai de Client.
5.10. Clientul este exclusiv responsabil pentru orice date, informatii ori alt tip de continut introdus sau Incarcat In ContAIori sincronizat cu acesta. Ca regula, Prestatorul nu revizuieste si nu analizeaza independent continutul adaugat de Client, dar, daca acesta afecteaza functionarea ContAI sau Incalca prezentele conditii, Prestatorul poate, la discretia sa, elimina sau restrictiona accesul la respectivul continut. Prestatorul nu este responsabil pentru exactitatea si realitatea datelor adaugate de Client. Clientul este singurul responsabil pentru stocarea de siguranta a datelor adaugate de Client (back-up).
5.11. Pentru functionarea ContAI, Prestatorul va putea organiza, structura, stoca, adapta, modifica, extrage, consulta, analiza sau combina cu alte date sau informatii datele adaugate de Client.
5.12. Prestatorul este proprietarul ContAI, iartextul, continutul, programele de calculator, continutul video, sunetul,grafica, fotografiile, ilustratiile, denumirile, siglele, marcile, domeniile de internet si orice alte materiale, puse la dispozitie de catre Prestator pe ContAI sunt protejate prin drepturi de autor sau drepturi conexe, drepturi de proprietate sau licenta asupra marcii sau alte categorii de drepturi, al caror titular poate fi Prestatorul si/sau un tert.
5.13. Programul nu poate fi transferat, vandut, cedat, sublicentiat, indiferent prin ce mijloace sau pus la dispozitia unei alte parti, fara a avea, in prealabil, acordul scris al Prestatorului.
5.14. Clientul nu va putea:
(a) introduce In ContAI date sau informatii pe care nu are dreptul sa le utilizeze;
(b) elimina, modifica sau altera, In orice mod, vreun mijloc tehnic de protectie ori vreun mijloc de informare privind proprietatea intelectuala a Prestatorului asupra ContAI;
(c) sub-licentia, ceda, transfera, transmite, Inchiria, exploata comercial sau pune la dispozitia unui tert, In orice mod, direct sau indirect, ContAI sau orice componenta a acesteia;
(d) decompila, dezasambla, decoda, decripta, modifica, traduce sau rearanja ContAI;
(e) efectua procedee de inginerie inversa sau de analiza a structurii datelor In scopul de a dezvolta, utiliza sau Intretine, direct sau indirect, solutii de programare similare cu ori derivate din ContAI;
(f) accesa ContAI In alt mod decat prin Inregistrarea pe pagina www.contai.ro, fara acordul prealabil al Prestatorului;
(g) accesa, extrage ori indexa date din ContAI lacare nu este autorizat sa aiba accesul;
(h) utiliza ContAI Intr-un mod care Incalca prevederile legale sau lezeaza drepturile si interesele legitime ale tertilor, cum sunt, fara limitare, utilizarea sub o identitate falsa; transmiterea de comunicari nesolicitate; comunicarea fara drept de informatii din sfera vietii private; transmiterea si/sau raspandirea de comunicari injurioase, calomnioase, obscene, pornografice sau care aduc atingere bunelor moravuri; Incalcarea dreptului de autor sau altor drepturi de proprietate intelectuala ale unor terti; transmiterea sau raspandirea de mesaje destinate sa hartuiasca sau sa ameninte persoane; urmarirea fara drept a activitatii unei persoane;
(i) utiliza ContAI pentru introducerea sau raspandirea de virusi informatici, programe de tip „Cal Troian”, programe de urmarire a activitatii (spyware), programe destinate blocarii serviciului (DDoS), programe destinate accesarii fara drept a unui sistem informatic sau programe destinate utilizarii fara drept a unui sistem pentru obtinerea unui beneficiu patrimonial, cum este, fara limitare, generarea („minarea”) de monede virtuale;
(j) utiliza ContAI Intr-un mod care sa afecteze sausa Intrerupa functionarea acesteia ori sa afecteze functionarea pentru altiutilizatori;(k) permite unui tert sa realizeze vreo activitate interzisa prin acest art. 5.3. 
6. Disponibilitatea serviciilor afisate
6.1 Oferta Prestatorului cu privire la servicii si pretul acestora este valabila atata vreme cat este afisata pe www.contai.ro. Prestatorul isi va indeplini obligatiile contractuale imediat ce clientul va efectua plata aferenta serviciului selectat.
6.2. Orice modificari ale tarifelor sau cu privirela disponibilitatea serviciilor vor fi comunicate prin email la adresa de contact a clientului din contul de utilizator sau prin intermediul aplicatiei cu cel putin 30 de zile inaintea oricarei modificari. Serviciile de mentenanta ale aplicatiei sunt anuntate prin intermediul aplicatiei sau prin email.
6.3. Clientul este responsabil cu actualizarea datelor din contul de utilizator imediat ce intervin schimbari. Prestatorul nu isi asuma responsabilitatea in cazul in care intervin prejudicii sau pagube deorice natura din cauza imposibilitatii de a accesa adresa de e-mail declaratain contul de utilizator.
6.4. Accesul la serviciile ContAI este posibil panala renuntarea la serviciu si/sau stergerea contului de Client, indiferent de progresul tehnologic sau modificari, cu exceptia cazului in care Clientul nu isi mai plateste abonamentul. Acest acces cuprinde si actualizari legislative pentru serviciile disponibile, cat si asistenta pe intreaga perioada de desfasurare a prezentului contract.
6.5. Prestatorul nu garanteaza ca Serviciul va functiona neintrerupt, fara intarzieri sau fara erori, omisiuni, bug-uri ori inexactitati. De asemenea, Prestatorul nu garanteaza ca disfunctionalitatile ContAI, indiferent de cauza, pot fi identificate sau corectate de Prestator sau departenerii Prestatorului.
6.6. Clientul cunoaste si accepta ca nici Prestatorulsi nici partenerii acestuia nu controleaza functionarea si securitatea mijloacelor de comunicare, inclusiv, fara limitare, a internetului, sau  functionarea si securitatea unui alt serviciu oferit de catre un tert, inclusiv, fara limitare, autoritati publice (inclusiv,fara limitare, ANAF) sau furnizori de servicii software, servicii de gazduire sau servicii cloud. Drept urmare, functionarea ContAI poate fi limitata, intarziata, intrerupta sau nesigura din cauza operarii defectuoase a mijloacelor decomunicare sau a serviciilor tertilor, iar Prestatorul si partenerii Prestatorului nu vor fi raspunzatori pentru orice prejudicii, pierderi, costuri sau cheltuieli cauzate de astfel de evenimente.
6.7. Avand in vedere ca Prestatorul utilizeaza capacitati limitate de conectare si stocare, este posibil ca, in anumite situatii,aceste capacitati sa fie depasite. Clientul ia cunostinta de acest risc, iar Prestatorul nu va raspunde pentru orice prejudicii, pierderi, costuri sau cheltuieli cauzate de indisponibilitatea ContAI ori de pierderea sau alterarea datelor din aceasta cauza.
6.8. ContAI sau serviciile tertilor pe care aceasta le foloseste pot fi indisponibile pentru mentenanta. Prestatorul vadepune eforturi sa comunice in ContAI perioadele in care functionarea va fi intrerupta pentru mentenanta. Cu toate acestea, Clientul recunoaste ca Prestatorul nu are nici o obligatie de a intretine sau actualiza ContAI si nici nu poate sa prevada situatiile in care sunt necesare interventii de mentenanta. 
7. Drepturile si obligatiile partilor
7.1. Drepturile siobligatiile Clientului
7.1.1. Clientul este unicul responsabil pentru intreg continutul existent in contul sau sau pentru orice incalcare a legii sau a drepturilor unei terte persoane, inclusiv pentru incheierea, desfasurarea siincetarea contractelor sale de prestare de servicii cu persoanele juridice.
7.1.2. Clientul se obliga sa foloseasca serviciile oferite de Prestator in deplina legalitate si cunoscand dispozitiile legale invigoare cu privire la activitatea pe care o desfasoara.
7.1.3. Se obliga sa respecte in totalitate prevederile legate de drepturile de autor si protectia datelor cu caracter personal in ceea ce priveste datele introduse in sistem.
7.1.4. Isi asuma intreaga raspundere pentru crearea, personalizarea, administrarea, gestionarea, acuratetea si legalitatea documentelor emise si a fisierelor trimise, prelucrate sau salvate cu ajutorul serviciilor oferite.
7.1.5. Clientul va procesa datele cu caracter personal conform prevederilor legale in vigoare si are obligatia de a respectale gislatia in acest domeniu, iar Prestatorul nu poate fi facut responsabil pentru niciun fel prejudicii sau incalcari ale drepturilor tertelor persoane.
7.1.6. Intelege si este de acord cu Termenii si Conditiile.
7.2. Drepturile si obligatiile Prestatorului
7.2.1. Prestatorul asigura:·        posibilitatea de a crea, personaliza, administra si gestiona documentele emise prin intermediul serviciilor oferite. asistenta de luni pana vineri intreorele 09:00 – 17:00 pentru probleme legate de aplicatii.
7.2.2. www.contai.ro actioneaza ca un gazduitor pentru continutul adaugat de Client, in conditiile Legii 365/2002 privind comertul electronic. Prestatorul nu isi asuma responsabilitatea pentru pierderea parolelor de acces la contul de utilizator sau pentru activitati ce pot compromite contul Clientului. In cazul in care Prestatorul primeste o notificare cu privire la existenta unor servicii cu o aparenta nelegala realizata de catre Client, isi rezerva dreptul de a suspenda contul de utilizator sau bloca accesul la acesta.
7.2.3. Prestatorul are dreptul de a colecta date anonime despre modul deutilizare a serviciilor sale si de a le face publice in mod agregat.
8. Inregistrare, parole si responsabilitati
8.1 Pentru inregistrarea pe www.contai.ro, Clientul trebuie sa introduca adresa de email si parola (denumite in continuare „Datelede Acces”). Dupa crearea contului, se va transmite un email cu un link de confirmare, pentru finalizarea inregistrarii. Prestatorul recomanda utilizatorilor inregistrati sa nu dezvaluie nimanui parolele de acces.
8.2. Din pacate, nici o transmisie de date prinintermediul internetului nu poate fi garantata a fi 100% sigura. In consecinta, in ciuda eforturilor noastre de a va proteja informatia si de a folosi protocoale securizate de transmitere a informatiei (https), Prestatorul nu poate asigura sau garanta securitatea informatiilor transmise de Client catre Prestator. Asadar, orice informatie trimisa catre Prestator se va face periscul Clientului.
8.3 Clientul va pastra Datele de Acces in conditii de confidentialitate si securitate, astfel incat sa impiedice utilizarea lor neautorizata. Clientul este singurul responsabil pentru orice activitati desfasurate in contul sau. Prestatorul nu va raspunde pentru dezvaluirea neautorizata a Datelor de Acces de catre Client. In acest sens, Clientul va despagubi Prestatorul pentru orice pretentii invocate de un tert ca urmare a utilizarii neautorizatea contului Clientului. Daca are suspiciuni ca Datele de Acces sunt cunoscute de persoane neautorizate, Clientul trebuie sa informeze imediat Prestatorul si,daca este posibil, sa ia masuri pentru schimbarea Datelor de Acces.
8.4. Orice acces neautorizat la elementele nepublice ale site-ul www.contai.ro sau accesul altor persoane in afara celor autorizate la un cont ContAI reprezinta infractiunea de acces fara drept la un sistem informatic si va fi sanctionata conform legislatiei romane in vigoare.
9. Raspunderea contractuala
9.1. Clientul garanteaza datele introduse si poarta intreaga responsabilitate pentru felul si scopul in care utilizeaza serviciile puse la dispozitie de Prestator precum si pentru felul in care configureaza sistemul de utilizatori ce au acces la contul Clientului si comportamentul acestora.
9.2. Clientul este singurul responsabil cu privirela introducerea informatiilor intr-un mod corect si complet, precum si cu pastrarea acuratetii informatiilor sau a actualizarii lor in contul ContAI.
9.3. Prestatorul nu poate fi tinut raspunzator in cazul in care Clientul se foloseste de aplicatiile si serviciile puse la dispozitie in scopuri ilegale sau imorale.
9.4. Clientul este de acord ca este singurul responsabil si va despagubi Prestatorul pentru orice paguba, costuri sau limitari de profit care apar ca urmare a oricaror actiuni frauduloase din partea acestuia sau In legatura cu Incalcarea prezentelor conditii, In special pentru desfasurarea activitatilor interzise prevazute de art. 5.3. si 5.14.
9.5. Prin prezentul document, Clientul intelege si accepta faptul ca Prestatorul va transmite datele acestuia catre organele de ancheta, in cazul in care legea il obliga sa faca acest lucru.
9.6. Clientul este integral raspunzator, atat fata de Prestator, cat si fata de terti, pentru continutul adaugat de Client.
9.7. Clientul va despagubi pe Prestator pentru orice pretentie a unui tert provenind din sau legata de datele adaugate de Client, inclusiv In ceea ce priveste legalitatea, integritatea, disponibilitatea, corectitudinea sau securitatea acestuia.
9.8. Desi in fiecare moment face eforturi in vederea asigurarii calitatii si corectitudinii mesajelor publicate in site, Prestatorul nu poate garanta, expres sau implicit, in privinta continutului, a software-ului ori a produselor si serviciilor publicate sub egida sa. Prestatorul nu isi asuma raspunderea, in nici o situatie, pentru nici o dauna sau eroare pricinuita direct sau indirect, pentru nici o lipsa de profit directa sau indirecta (incluzand, dar fara a se limita la aceasta enumerare: daune pentru orice prejudicii sau beneficii nerealizate ca urmare a pierderii, alterarii, distrugerii sau divulgarii datelor sau alte daune pecuniare), suferite ca urmare a utilizarii sau a intreruperii utilizarii ori a lipsei regularitatii informatiilor si serviciilor furnizate de site.
9.9. Clientul este singurul responsabil cu privirela verificarea, introducerea informatiilor intr-un mod corect si complet, precum si cu adaugarea, pastrarea acuratetii informatiilor sau a actualizariilor in contul ContAI.
9.10. Prestatorul va putea compensa orice sume datorate Clientului cu titlu de despagubiri, cu orice sume datorate Prestatorului de catre Client. 
10. Incetarea contractului
10.1. Prezentul contract inceteaza in urmatoarele cazuri:
1.    partile convin decomun acord incetarea contractului;
2.    neindeplinirea sau indeplinirea defectuoasa repetata a obligatiilor contractuale de catre una din parti;
3.    clientul Incalca vreuna dintre prezentele conditii sau nu plateste pretul la scadenta, atunci Prestatorul va putea suspenda cu efect imediat accesul la ContAI, prin transmiterea unei notificari prin email catre Client;
4.    decizia unilaterala a uneia dintre parti, transmisa in scris celeilalte parti; receptia notificarii de incetare trebuie sa aiba loc cu minimum 30 zile calendaristice inainte de data stabilita pentru incetarea colaborarii;
5.    in caz de dizolvare, lichidare, faliment, retragerea autorizatiei de functionare a unuia din contractanti, caz in care partile vor fi tinute a indestula datoriile uneia catre alta, datorii rezultate pana la momentul interventiei cauzei de disparitie.
11. Exonerarea de raspundere
11.1. Prestatorul nu va raspunde pentru niciun prejudiciu material sau moral, orice paguba sau costuri ce pot interveni din intarzierea platilor ce sunt in sarcina Clientului, precum si incalcarea decatre acesta a oricaror obligatii legale. 
12. Confidentialitate
12.1. Nici una din Partile contractante nu are dreptul, fara acordul scris prealabil al celeilalte Parti:
1.    de a face cunoscuta orice informatie confidentiala unei terte parti, in afara acelor persoane implicate in derularea si executarea contractului;
2.    de a utiliza orice informatie confidentiala sau la care are acces in perioada de derulare a contractului, in alt scop decat acela de a-si executa obligatiile asumate. Toate informatiile confidentiale trebuie marcate ca atare de partea care le invoca a fi confidentiale.
12.2. Restrictia prevazuta anterior nu va fi aplicabila daca:
1.    informatia era cunoscuta partii contractante inainte ca ea sa fi fost primita in executarea prezentului contract;
2.    informatia era accesibila publicului;
3.    informatia dobandita de oricare dintre Parti de la un tert dupa Incheierea contractului, daca Partea care a dobandit informatia nu este tinuta de o obligatie de confidentialitate In raport cu tertul;
4.    partea in cauza afost obligata in conformitate cu dispozitiile legale sa dezvaluie informatiile in cauza.
12.3. Prestatorul poate colecta date anonimizate legate de utilizarea ContAI de catre Client pentru elaborarea de statistici sistudii si le poate face publice In vederea descrierii modului de utilizarea ContAI.
13. Forta majora
13.1. Forta majora exonereaza de raspunde repartile, in cazul neexecutarii partiale sau totale a obligatiilor asumate prin prezentul contract. Prin forta majora se intelege un eveniment independent de vointa partilor, imprevizibil si insurmontabil, aparut dupa incheierea contractului si care impiedica partile sa execute total sau partial obligatiile asumate.
13.2. Partea care invoca forta majora are obligatia sa o aduca la cunostinta celeilalte parti, in scris, in maximum 5 zile de la aparitie.
13.3. Partea care invoca forta majora are obligatia sa aduca la cunostinta celeilalte parti incetarea cauzei acesteia in maximum 15 zile de la incetare.
13.4. Daca aceste imprejurari si consecintele lor dureaza mai mult de 2 luni, fiecare partener poate renunta la executarea contractului pe mai departe. In acest caz, nici una din parti nu are dreptul dea cere despagubiri de la cealalta parte, dar ele au indatorirea de a-si onora toate obligatiile pana la aceasta data.
14. Legea guvernanta
14.1. Drepturile si obligatiile partilor impuse de prezentul contract, precum si toate efectele juridice pe care acesta le produce vor fi interpretate si guvernate de legea romana in vigoare.
14.2. Orice litigiu care are ca obiect acest acordva fi solutionat pe cale amiabila, iar in cazul in care solutionarea amiabila nu este posibila va fi adus spre solutionare in fata unui arbitru. Inconditiile in care partile nu cad de acord asupra numirii unui arbitru intermen de 15 zile de la notificarea litigiului, competenta va reveni instantelor romanesti de la sediul Prestatorului.
15. Cesiunea
15.1. Clientul nu va putea cesiona contractul sau drepturile ori obligatiile continute de acesta fara acordul prealabil scris al Prestatorului.
15.2 Prestatorul va putea cesiona integral sau partial contractul Incheiat cu Clientul sau orice drepturi provenind din acesta, iar prin acceptarea prezentelor conditii, Clientul este de acord cu cesiunea, fara sa fie necesara vreo alta formalitate.
16. Dispozitii finale
16.1. Partile declara ca au negociat toate clauzele prezentului contract si acestea sunt acceptate in mod expres prin semnarea contractului, orice intelegere anterioara neproducand efecte juridice intre acestea.
16.2. Prestatorul isi rezerva dreptul de a actualiza si modifica periodic acesti termeni. In astfel de cazuri, vom informa Clientul in avans, prin postarea acestei politici pe website cu 15 de zile inainte de intrarea sa in vigoare, motiv pentru care rugam Clientul sa verifice periodic continutul acestui document.
16.3. Orice notificare catre Prestator trebuie trimisa electronic la adresele de email vanzari@contai.ro. In cazul notificarilor trimise de terti, acestia trebuie sa inteleaga ca Prestatorul are exclusiv un rol de furnizare de servicii tehnice de suport pentru Clienti si este un tert fata de orice contract intre terti si Clienti.
16.4. Daca o instanta competenta decide ca o clauza din aceste conditii, In orice masura, este sau devine nula ori nu poate fi pusa In executare, atunci respectiva clauza va fi considerata In masura respectiva (si numai In masura respectiva) ca nu face parte din conditii, iar restul conditiilor vor fi In continuare valabile si obligatorii. Prezentul contract este disponibil la adresa https://www.contai.ro/termeni-si-conditii  
Anexa 1 – prelucrarea datelor personale de catre ContAI.ro conform GDPR
Contract prelucrare date personale Operator (Client)– Imputernicit (ContAI.ro) Varianta 1.0 valabila din 25 mai 2018 Prezenta anexa prevede regulile specifice in ceeace priveste prelucrarea datelor cu caracter personal trimise de catre Beneficiar, in calitate de Operator, de catre S.C. Contscape Tec S.R.L, incalitate de imputernicit in conformitate cu Regulamentului (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cucaracter personal si privind libera circulatie a acestor date (denumit in continuare ”GDPR”), ca si orice legislatie nationala subsecventa cu privire la domeniul protectiei datelor cu caracter personal.
Art 1. TermeniIn cuprinsul acestei anexe termenii folositi vor fi interpretati in conformitate cu GDPR, iar acolo unde este cazul, termenii folositi vor avea definitiile stipulate de art. 4 din GDPR.
Art 2. Obiectul prelucrarii Obiectul prelucrarii datelor personale il reprezinta prelucrarea de catre Imputernicit a datelor personale trimise decatre Operator in scopul furnizarii serviciilor stipulate in contractul principal de servicii ContAI.ro.
Art 3. Date colectate Datele personale puse la dispozitie de catre Operator prelucrate in temeiul acestui contract sunt:
3.1 Pentru serviciul ContAI.ro – datele personale sunt cele care apar pe documente, cum ar fi: Nume, prenume emitent document sidate de identificare ale acestuia, email, telefon iar in cazul in care se emite documentul catre un client persoana fizica: nume, prenume, adresa completa, si in functie de dorinta Operatorului – cont bancar, CNP. De asemenea Operatorul poate adauga si alte date personale suplimentare in mod direct in facturile emise, pe care Imputernicitul nu are cum sa le prevada.
3.2 Pentru serviciul ContAI.ro – configurare transmitere email-uri catre clienti, datele sunt – email utilizator si parola prin care se transmit email-urile, ca si adresele de email catre care se trimit facturile.
3.3 Pentru serviciul ContAI.ro Conta, datele personale sunt informatiile personale ale angajatilor1 prelucrate decatre Operator pentru obligatiile legale legate de salarizare, cum ar fi, infunctie de utilizarea serviciilor ContAI.ro de catre Operator: Date  personale directe Nume,  Prenume, CNP, Informatii privind actul de identitate (tip, serie, numar, data  eliberarii, emitentul actului) Date  legate de adresa Tara,  judet, localitate, strada, numarul, cetatenie, casa de sanatate Date  legate de contractul de munca al angajatului Numar,  data contract, perioada, norma, functie, salariu, Alte detalii (zile  concediu/an, zile preaviz, zile perioada de proba) Date legate de taxe si impozite ale angajatului Ce contributii sociale/impozit plateste, este sau nu pensionar Date  privind persoanele in intretinere ale angajatului - sot/sotie, parinti,  copii, alte rude (dupa caz) Nume,  prenume, CNP Date de  contact angajat Telefon,  email Date  bancare ale angajatului IBAN,  Banca Date  medicale (care reies din certificatele de concediu medical) Tip  concediu medical, cod diagnostic, cod urgenta medico-chirurgicala, cod boala  infectioasa, perioada concediului Date  medic care emite certificatul de concediu medical nume,  prenume, numar aviz, loc de prescriere Date  salariale ale angajatului Veniturile  salariale obtinute, contributiile sociale datorate De asemenea Operatorul poate adauga si alte date personale suplimentare in mod direct in aplicatia de salarizare, pe care Imputernicitul nu are cum sa le prevada.
Art.4 Categorii de persoane vizate Categoriile de persoane vizate sunt: angajati ai Operatorului   Doar cei care emit facturi (Art. 3.1)  Doar cei care trimit facturi (Art. 3.2)  Cei care utilizeaza ContAI Conta (Art. 3.3)  clienti ai Operatorului (doar pentru datele  specifice mentionate expres la Art. 3) persoane in intretinere ale angajatilor  Operatorului (daca este cazul, - vezi datele expres mentionate la Art     3.3.) medicilor care emit certificate de concedii  medicale pentru angajatii Operatorului (daca este cazul - vezi datele  expres mentionate la Art 3.3.)
Art. 5. Instructiuni specifice
In temeiul acestui contract Operatorul da urmatoarele instructiuni specifice Imputernicitului:
5.1. Sa colecteze si sa prelucreze date cu caracter personal primite de la Operator in mod direct in scopul prevazut la art.7.Aceste date sunt cele specificate in articolul 3.
5.2. Sa trimita mesaje prin email in numele Operatorului, pentru serviciul de transmitere documente prin email (daca acests erviciu este folosit de catre Operator);
5.3. Sa colecteze si sa prelucreze informatii daca documentele sale trimise si gazduite pe platforma ContAI au fost deschise si/sau vizualizate de catre Clientii Operatorului.
5.4. Sa colecteze si sa prelucreze date cu caracter personal primite de la Operator in mod direct in scopul prevazut la art.7 sau preluate cu acordul Clientului din alte baze de date (ex. Revisal) Aceste date sunt cele specificate in articolul 3.
Art. 6. Durata prelucrarii
Durata prelucrarii datelor cu caracter personal este identica cu durata functionarii contractului principal de furnizare servicii.
Art. 7 Natura si scopul prelucrarii
Natura si scopul prelucrarii sunt cele stabilite decatre Operator in temeiul contractului principal si anume furnizarea serviciilor ContAI, in functie de pachetul de servicii achizitionat. Pentru clientii care utilizeaza autentificarea prin recunoasterea profilului de tastare, prelucrarea datelor are ca scop protejarea impotriva substituirii de persoana si a potentialelor riscuri ce pot decurge din acest fapt.
Art. 8 Sub-imputerniciti
In cazul in care prelucrarea datelor Operatorului sau anumite parti are prelucrarii se efectueaza de catre Imputernicit prin intermediul altor persoane, numite sub-imputerniciti, acesta trebuie sa respecte urmatoarele principii:
8.1. In temeiul acestui articol Operatorul intelegesa autorizeze Imputernicitul sa prelucreze datele sale prin urmatorii sub-imputerniciti pentru urmatoarele activitati:
– Amazon Web Services, Inc - locatie Frankfurt Germania - pentru gazduire. Firma Amazon Web Services, Inc este certificata in programul UE- SUA PrivacyShield.

8.2. Pentru sub-imputerniciti viitori, Imputernicitul primeste o autorizare generala de a subcontracta cu orice alt prestator din U.E., EEA sau tara cu nivel adecvat de protectie recunoscut prindecizie a Comisiei Europene, care este necesar pentru anumite parti ale procesarii datelor conform prezentului contract care ofera un nivel desecuritate adecvat, cel putin la nivelul prezentului contract. Aceasta autorizare include obligatia de informare a Operatorului, printr-un mesaj prin contul de pe site-ul Imputernicitului sau prin email. Operatorul are posibilitatea de a formula obiectii in termen de 2 zile lucratoare.
8.3 De asemenea ContAI poate trimite datele prelucrate de Operator catre alti imputerniciti ai Operatorului (cum ar fi de exemplu procesatorii de plati) doar daca exista un contract intre Operator si acesti alti imputerniciti, ca si cererea Operatorului catre ContAI de a trimite datele catre acest imputernicit.
Art. 9. Drepturile si obligatiile Operatorului
Dreptul sa primeasca informatii de la Imputernicit  sau sa verifice prin auditor mandatat daca Imputernicitul are si pune in     aplicare masuri tehnice si organizatorice adecvate, astfel incat     prelucrarea sa respecte cerintele prevazute de GDPR;
verificarea va avea     loc in baza unei notificari scrise prealabile, transmisa cu cel putin 14     zile lucratoare inainte de efectuarea verificarii;
Dreptul sa primeasca asistenta din partea  Imputernicitului, in special pentru indeplinirea obligatiei sale de a     raspunde cererilor persoanelor vizate cu privire la exercitarea     drepturilor lor prevazute de GDPR; Dreptul de a face obiectiuni cu privire la     alti sub-imputerniciti conform art. 8.2;
Sa respecte obligatiile sale conform GDPR in  calitate de Operator cu privire la datele cu caracter personal colectate sau prelucrate de Imputernicit, pe seama sa;
Obligatia de a face informarea persoanelor  vizate conform GDPR, inclusiv in ceea ce priveste informarea cu privire la  prelucrarea datelor de catre Imputernicit in temeiul acestui contract; Obligatia sa raspunda exclusiv de stabilirea  temeiului legal pentru prelucrarea datelor cu caracter personal ce face  obiectul prezentului contract; Obligatia de a implementa masuri tehnice si  organizatorice adecvate conform GDPR, inclusiv securizarea transferului datelor de la persoanele vizate catre Imputernicit; Operatorul intelege ca din momentul stergerii datelor dupa incheierea prestarii serviciilor de catre Imputernicit conform obligatiilor GDPR si a art. 10 a acestui contract, datele nu mai pot fi recuperate si este intreaga responsabilitate a Operatorului sa se asigure ca si-a facut o copie completa a acestora. In toate situatiile in care Operatorul este cel care trebuie sa execute o obligatie, cum este, spre exemplu, informarea persoanei vizate cu privire la incalcarea securitatii datelor  cu caracter personal, Imputernicitul nu poate fi tinut de inactiunile Operatorului din sfera acelei obligatii.
Art. 10. Drepturile si obligatiile
Imputernicitului:
Obligatia sa informeze Operatorul in termen de  maxim 10 zile, in cazul in care, in opinia Imputernicitului, o  instructiune incalca GDPR si/sau alta dispozitie legala privind prelucrarea datelor cu caracter personal;
Obligatia sa asigure securitatea datelor cu  caracter personal prelucrate in numele Operatorului in conformitate cu art     32 din GDPR si cu art 11 din prezenta Anexa;
Obligatia de a informa Operatorul fara intarzieri nejustificate de o incalcare a securitatii datelor personale ale Operatorului pe parcursul prelucrarii realizate de catre Imputernicit;
Obligatia de a asista Operatorul cu toate informatiile necesare in vederea notificarii, daca este cazul, catre  Autoritatea competenta pentru incalcarea securitatii datelor, dar fara a se substitui Operatorului in obligatia sa de notificare; Obligatia de a acorda asistenta Operatorului  sa asigure respectarea obligatiilor prevazute la articolele 32-36 din  GDPR;
Obligatia de a asista Operatorul pentru solutionarea cererilor persoanelor vizate sau de a transmite Operatorului orice cerere primita de la persoanele vizate, in legatura cu datele  personale care au fost colectate si prelucrate de Imputernicit, in termen de maxim 5 zile calendaristice de la primirea acesteia. Aceasta asistenta     nu se aplica in situatia in care Operatorul are deja in instrumentele  tehnice furnizate de catre Imputernicit posibilitatea de a solutiona     direct cererea persoanei vizate (de ex. Dreptul la acces – unde Operatorul are deja toate informatiile cu privire la ce date colecteaza);
Obligatia sa nu transmita date cu caracter personal si/sau informatii confidentiale, ce pot fi date cu caracter  personal, despre care a luat cunostinta in timpul executarii contractului;
Obligatia sa asigure instruirea personalului autorizat sa prelucreze datele cu caracter personal, cu privire la confidentialitatea  acestor date;
Obligatia sa includa obligatii de confidentialitate catre angajati si sub-imputerniciti;
Dreptul sa dezvaluie anumite date cu caracter     personal in virtutea unei obligatii legale sau a unei alte conditii  prevazute de legislatie la solicitarea unei autoritatii, institutii  publice sau instante judecatoresti. Dreptul de a recruta sub-imputerniciti conform art. 8 sau in situatia in care a primit aprobare din partea Operatorului;
Dreptul la acoperirea costurilor generate de  asigurarea asistentei Operatorului, de catre Operator, in situatiile prevazute de GDPR conform art. 9, daca acestea depasesc costul lunar al  serviciilor prestate de catre Imputernicit. Dreptul de a folosi informatii statistice     anonimizate ca urmare a activitatilor prestate ca urmare a acestui contract sau a intregii sale activitati. Imputernicitul nu poate stabili scopuri sau  mijloace de prelucrare a datelor cu caracter personal, acestea fiind     stabilite exclusiv de catre Operator.
Art.11 Securitatea prelucrarii
11.1 Imputernicitul trebuie sa indeplineasca masuri tehnice si organizatorice adecvate pentru a asigura masurile adecvate desecuritate raportate la risc, conforme cu bunele practici in industrie. Instabilirea nivelului adecvat de securitate, Imputernicitul trebuie sa ia inconsiderare stadiul actual al dezvoltarii, costurile implementarii si natura, domeniul de aplicare, contextul si scopurile prelucrarii, precum si riscul cudiferite grade de probabilitate si gravitate pentru drepturile si libertatile persoanelor fizice, ca si riscurile care apar ca urmare a prelucrarii, in special cu privire la cele care pot duce care duce, in mod accidental sau ilegal, la distrugerea, pierderea, modificarea, sau divulgarea neautorizata a datelor cucaracter personal transmise, stocate sau prelucrate intr-un alt mod, sau la accesul neautorizat la acestea.
11.2 In acest context Imputernicitul a stabilit aplicarea interna a urmatoarele masuri organizatorice si tehnice de securitate pentru securitatea datelor personale, luand in considerare tipul de activitate prestata: implementare standarde de securitate     ISO27001/ISO27017/ISO27018 audit periodic de securitate realizat de     experti in securitate cibernetica acces limitat la baza de date pentru un numar  foarte restrans de angajati ai Imputernicitului monitorizarea permanenta a accesului la baza  de date criptarea conexiunii folosite de Operator pentru accesarea serviciului folosind SSL parolele clientilor stocate criptat copii de siguranta regulate 11.3 In mod voluntar, Imputernicitul poate trimitere zumatele concluziilor auditorilor de securitate (dupa stergerea informatiilor comerciale sau confidentiale) realizate periodic catre Operatori pentru a demonstra activitatile sale continue pe acest subiect. 
Art.12 Limitarea raspunderii Operatorul este de acord sa exonereze Imputernicitul de orice raspundere pentru pagubele ce ar putea decurge din: nerespectarea contractului din cauza unor evenimente ce exced oricarei raspunderi a Imputernicitului; respectarea instructiunilor Operatorului sau nerespectarea instructiunilor Operatorului justificata in prealabil printr-o notificare referitoare la nelegalitatea ei; lipsa sau vicierea acordului persoanelor vizate sau a utilizarii unui temei legal gresit de catre Operator; nerespectarea contractului din cauza unor  actiuni ale Operatorului.
Art.13 Delimitarea raspunderii
Operatorul si Imputernicitul isi delimiteaza responsabilitatile cu privire la asigurarea protectiei datelor cu caracterpersonal (de exemplu asigurarea confidentialitatii sau a securitatii prelucrarii), in functie de accesul si controlul efectiv exercitat asupra datelor, atat din punct de vedere contractual, cat si tehnic
Art.14 Intrare in vigoare simodificari.
Aceasta anexa intra in vigoare pe 10 mai 2023 sieste valabila pana la modificarea ei de catre ContAI.ro si informarea clientilor in acest sens. Utilizarea contului dupa informarea clientilor inseamna acordul acestor cu privire la acest document.